Portofelul societăţii ≠ Portofelul personal
Completarea Registrului de casă este obligația casierului sau a administratorului, nu a contabilului.
- În cazul unui control fiscal, printre primele documente solicitate se află Registrul de casă. Se poate completa şi cu ajutorul mijloacelor electronice. Se listează zilnic, în zilele în care sunt operaţiuni cu numerar.
- Banii din registrul de casă trebuie să existe fizic, altfel pot să apară şi acuzaţii de evaziune fiscală. Este un caz fericit atunci când scăpaţi doar cu impozitarea acelor sume lipsă din casierie de către ANAF.
- În cazul în care luaţi bani din casă, trebuie să întocmiţi o dispoziţie de plată exact în acel moment. De exemplu, acordaţi şoferului o sumă pentru alimentarea cu combustibil. Nu trebuie să aşteptaţi să vă aducă bonul fiscal pentru a înregistra retragerea de bani. Trebuie imediat să întocmiţi dispoziţie de plată pe numele şoferului, iar când acesta vă aduce bonul, trebuie să vă dea şi decontul de cheltuieli completat.
- Există şi cazul în care nu aveţi bani în casă şi trebuie să faceţi o plată. În acest caz, trebuie să întocmiţi o dispoziţie de încasare pentru banii pe care îi aduceţi ca împrumut, abia apoi puteţi face plăţi.
Vă rog să nu confundaţi banii firmei cu banii necesari buzunarului dumneavoastră.